Назад

Техніка Sony: легендарні PlayStation і повернення смартфонів

У безлічі техніки від різних виробників, я завжди звертала увагу на Sony. З одного боку, виробник асоціюється з популярними на весь світ приставками Playstation, з іншого - компанія Sony є провідним постачальником камер і екранів для інших брендів. Наразі, підрозділ корпорації, який займається мобільними телефонами переживає не кращі часи - смартфони Sony втрачають свою популярність, хоча на рідному японському ринку займають перші місця по кількості користувачів. 

Що сталося зі спадщиною відомих Sony Ericsson? Чому смартфони Sony у світі не знаходять прихильний відгук? Чим компанія може здивувати зараз? Давайте розбиратися разом. 

Минуле та майбутнє Sony Mobile

Взагалі, якщо говорити про бренд, то варто розібратися, чому ж компанія так стрімко втратила частку ринку смартфонів. Ще за часи боротьби виробників у сфері випуску звичайних кнопкових телефонів, Sony були одними з перших - ще багато хто пам'ятає Sony Ericsson (спільній продукт двох компаній), деякі моделі під цією назвою стали легендарними, адже пропонували кольоровий дисплей і розширені мультимедійні функції. На той час, це було проривом і по всьому світу телефони “розходилися як гарячі пиріжки”. Опісля, Sony повністю викупили частку компанії Ericsson і продукти почали випускатися під єдиним брендом. З 2008 року почалася епоха лінійки Xperia - самобутніх гаджетів з гострокутними корпусами. Найбільше продукти Sony запам'яталися саме цим дизайном - на початку випуску Xperia сильно виділялася серед конкурентів і багато хто цінував подібну індивідуальність. Однак, кожен наступний рік, вигляд гаджетів залишався незмінним, а насичений ринок смартфонів приваблював новинками - багато експертів називає одноманітність дизайну як один із факторів спаду популярності смартфонів Sony. 

profitsony-km0B--621x414@LiveMint.jpg

Однак, дизайн, на мою думку, не є основною причиною ускладнень продажів японських смартфонів - стратегія просування продукту та зухвале ціноутворення не залишило можливості продукції Sony займати всі ніші ринку. Таке враження, що менеджери Sony прагнули стати ще одним “яблуком на Android”, адже, навіть зараз, ціни на пристрої компанії залишаються вище середніх. Суб'єктивно, смартфони того варті, однак при агресивному зниженні ціни китайських виробників, подібне ціноутворення грає не на користь продажів. Наприклад, Samsung з 2018 року почав процес об'єднання продуктів з бюджетного та середнього цінового сегменту - згадайте купу моделей оновленої лінійки А. Були також представлені недорогі Samsung M, які дозволили забрати кілька відсотків частки ринків у країнах, що розвиваються. Преміум-сегмент вимагає інновацій, сміливих рішень і топових параметрів і то, багато китайських флагманів швидко втрачають у ціні протягом кількох місяців після презентації. 

Також, у мережі я зустріла думку про сумнівні маркетингові рішення менеджерів Sony. У смартфонах попередніх років, основну ставку робили на кількість мегапікселів камери, встановлюючи сенсори на 23 Мп (хоча, сенсори на 12 Мп від Sony були більш популярними у аналогічних моделях інших виробників), при цьому, багато уваги приділялося саме зйомці відео, а не фото. Сьогодні, відео-контенту стало дуже багато, однак пару-трійку років тому, Тік-Тока не було, а в Інсті більше зустрічалися фото (IGTV наприклад з'явилося тільки у 2018 році). Тобто, не в поганому продукті була справа, а в тому, що смартфон не зовсім відповідав актуальним потребам ринку. На додачу, дизайн залишався із року в рік ідентичним, а китайці, у свою чергу, випускали один за одним яскраві та блискучі моделі. Навіть, проблематичні HTC випустили відомий HTC U11 з тим самим сяючим корпусом. 

Щодо американського ринку, то там Sony мали проблеми зі збутом, адже продавалися через операторів зв’язку, з якими не могли знайти вигідні рішення для обох сторін. Відповідно, той ринок, який мав би стати одним з найцікавіших (при врахуванні політики “альтернатива iPhone”) залишився закритим. 

Якщо спробувати зробити прогноз, то потрібно звернутися до інтерв'ю топ-менеджерів компанії. Іноземні медіа, висвітлюючи думки керівництва корпорації, підкреслюють, що компанія буде залишатися у сегменті виробництва смартфонів, але не з метою розширення своєї частки, а більше як для її утримання та спостереження за ринком телекомунікацій. Складається враження, що ті, хто не встиг “застрибнути у лодку” вичікують момента, коли ринок смартфонів під тиском нових технологій оновиться і виробники зможуть відкрити нову епоху з радикально новими пристроями. Однак, деякі ЗМІ почали публікувати інформацію про закриття виробництва смартфонів у Китаї аж двох компаній - Samsung і Sony. Ринок Піднебесної настільки насичений вітчизняними брендами (Oppo, Vivo, Huawei), що інші виробники вирішують перестати вести там боротьбу. 

Якщо дивитися на ситуацію оптимістично, то менеджмент Sony може змінити глобальну бізнес-стратегію, вкласти ресурси у розробку та маркетинг і відновитися на ринку чи хоча б перестати отримувати збитки у мобільному підрозділі. Але, при загальному спаді продажів смартфонів, рішення керівництва є раціональним, враховуючи лідируючі позиції Sony у інших сегментах техніки - ігрових приставках, фотоапаратури, телевізорах. 

У будь-якому випадку, бажаємо виробнику розвитку. Особисто мені дуже імпонує їх погляд на вигляд гаджетів, а фото-можливості смартфонів ніколи не пасли задніх. 

“Топчик” від Sony

Незважаючи на аутсайдерські позиції мобільного підрозділу, Sony є лідером в інших нішах. Мало того, що компанія постачає комплектуючі для інших виробників, але й виробляє одну з кращих ігрових приставок - Sony Playstation. Модель 2000-го року Sony Playstation 2 була названа однією з найбільш популярних серед покупців консоллю - 159 мільйонів приставок були придбані за весь період продажів. Також, четверте покоління Playstation отримали гарний відгук від гравців і прихильників бренду, а вже у 2020 року фанати чекають п'яте покоління приставок. 

1_PlayStation-4.jpg

Компанія відома й своїми телевізорами. Саме інженери Sony розробили технологію OLED, а SMART TV одним з перших з’явилося в японських телевізорах. Асортимент у даного виробника колосальний - пристрої можна знайти і за 7 тисяч гривень, і за 180 тисяч. Головне, що можна очікувати у телевізорах Sony - це висока якість та продуманий функціонал. Інженери постійно продовжують працювати над технологіями, які підтримують Sony-телевізори, найвідоміша з них TRILUMINOS - саме вона виділяє всі продукти виробника з-поміж інших. Результат роботи технології можна спостерігати неозброєним оком, тому на полицях магазинів Sony-телевізори виділяються яскравим і контрастним зображенням. Технологія покращує передачу відтінків червоного, зеленого і синього, що особливо видно на зображеннях з переважаючим червоним і смарагдово-зеленим забарвленням. Важливо, що ця технологія застосовується, навіть у флагманських смартфонах компанії, що в епоху мобільного контенту додає їм значної переваги над конкурентами. 

 

results-q1_fil27_42606521.jpg

Бренд Sony також працює у ніші аудіо-пристроїв. Виробник має безліч моделей різноманітних навушників, гарнітур, портативних колонок і, навіть, цілих акустичних систем. Більшість фанатів бренду знає про фірмову  технологію EXTRA BASS, яку цінують любителі глибоких і об’ємних нижніх частот. У бренда також існують й повністю бездротові моделі, наприклад Sony WF-SP700N

Підсумовуючи таку невелику розповідь про компанію Sony, я зловила себе на думці, що деякі продукти бренду, хоч і мають аналоги, але залишаються безсумнівним вибором для більшості, наприклад Sony Playstation. Я не є геймером, але б задоволенням схопила геймпад і провела осінній вечір за грою з класною графікою та звуком. Разом з тим, мало хто б вирішив придбати Sony-смартфон, хоча я знаю багато прихильників їх дизайну та фото-можливостей. Можливо, японська компанія у майбутньому ще здивує нас інноваційними рішеннями, ми, у будь-якому разі, бажаємо бренду процвітання та будемо чекати новорічних свят, щоб можливо знайти під ялинкою нову “плойку”, а вже у 2020 році зустрічати їх п’яте покоління. 

Шукайте більше новин у соціальних мережах КТС та підписуйтесь на наш Youtube-канал

Читайте також: 

Особистий кабінет