OKAI Neon ES20: ідеальний самокат для міста
Компанія OKAI нещодавно зайшла на український ринок і бренд ще незнайомий для масового споживача, проте на глобальному ринку вона забезпечує людей електротранспортом ще з 2017 року, а також, виготовляє електросамокати для популярних сервісів оренди - Vevi, Bolt, JET, тому цілком ймовірно, що ви вже їздили на самокатах ОКАІ, але не знали про це через фірмове брендування.
Сьогодні розглянемо безперечно цікаву модель OKAI Neon ES20 - електросамокат для міста, що пропонує преміум функції за доступною ціною.
КОМПЛЕКТАЦІЯ
До комплекту Neon ES20 входить зарядний пристрій зі знімним шнуром живлення, подовжувач шланга для накачування передньої шини, шестигранний ключ, відповідний гвинт і ключ-карта NFC.
ДИЗАЙН ТА ЗБІРКА
Зібрати самокат дуже легко, можливо вам навіть не знадобиться інструкція, бо все інтуїтивно зрозуміло.
Спочатку потрібно приєднати кабелі, вставити кермо в пази та закрутити гвинт, далі підняти раму з кермом до того, як відчуєте, що рама міцно “примагнітилася” до корпусу, а потім закріпити засувний гачок. Розкладання також елементарне, треба тільки потягнути засувний гачок до низу, поки не відчуєте як клацнула пружина запобіжника.
При цьому тут немає звичного кріплення на задньому бризковику, як у конкурентів, рама просто складається і внутрішній механізм фіксує її в горизонтальному положенні для зручного транспортування. Важить самокат близько 16 кілограмів.
Мотор дає крутний момент передньому колесу, яке має надувну камеру та електронне гальмо. Приємно, що дріт живлення кріпиться до вилки так, що забезпечувати повну мобільність керма, і не заважати під час руху. З обох боків вилки розміщено по парі світловідбивачів. Обидві шини мають бризковики.
Корпус Okai Neon ES20 оснащений прихованим амортизатором автомобільного класу, що забезпечує плавний хід навіть на бруківці. Його конструкція достатньо незвична, але ефективна. Заднє колесо є безкамерним та отримало дискове гальмо.
Дека самоката покрита гумовою накладкою, що перешкоджає ковзанню, вона достатньо широка - 160 мм, тому розташуватися на ній можна з комфортом, а зважаючи на її довжину, є можливість змінювати положення ніг, щоб вони не втомлювались під час довгих поїздок.
Офіційно заявлено, що самокат витримає водія вагою до 100 кілограмів.
Самокат не дарма називається Neon, адже має дві яскраві світлодіодні стрічки RGB — одну на передній трубі, а іншу під рамою для наземного освітлення. З коробки RGB-світлодіоди пульсують синім кольором, але їх колір, яскравість і ефекти можна регулювати за допомогою застосунку OKAI.
До речі, на кермі є міцний гак, який можна використовувати для підвішування своїх речей: рюкзака, сумки тощо.
ES20 має клас захисту IPX5, що означає, що ви можете їздити на ньому за будь-яких погодних умов. Легкий дощ чи висока вологість для нього не перешкода, у зливу звісно не варто їхати та й навряд хтось їздить на електросамокаті під час негоди.
ДОСВІД КОРИСТУВАННЯ
OKAI Neon ES20 оснащений двигуном, який забезпечує номінальну потужність у 300 Вт та максимальну потужність у 600 Вт, цього більш ніж достатньо для пересування міськими вулицями та навіть для руху по підйому. У нашому випадку самокат вільно тягнув мої 80 кілограмів ваги “під гору”.
Для першого розблокування самоката потрібно буде взяти NFC-карту та торкнутися нею до екрана, або ж приєднати самокат в мобільному застосунку. Надалі NFC карткою можна вмикати та вимикати самокат, як електрокар, при цьому мотор буде автоматично блокуватися. А при увімкненні самоката без NFC картки, мотор можна розблокувати лише за допомогою смартфона, до якого ви попередньо приєднали самокат через фірмовий застосунок.
За замовчуванням Neon починає рух в режимі E (пішохідний) з обмеженням швидкості 5 км/год, ви можете двічі натиснути кнопку живлення, щоб збільшити максимальну швидкість до 15 км/год для режиму L (економічний) або H (спортивний) з максимальною швидкістю 25 км/год.
Як і в інших моделях електросамокатів в OKAI Neon ES20 типово, щоб почати рух ви повинні відштовхнутися. На відміну від конкурентів, в ОКАІ запрограмовано плавний розгін, себто, навіть при максимальному натисканні тригера газу, самокат буде плавно набирати швидкість, без різкого поштовху мотора.
Що стосується керування кнопкою живлення, вона розташована достатньо зручно, біля лівої руки, тому керувати самокатом можна буде навіть на ходу.
Гальмівний важіль застосовує гальмування як до електричного переднього, так і до заднього дискового гальма, тому гальмування достатньо плавний.
Маємо відмітити, що дзвіночок має дуже приємний ретро-звук, як на старих велосипедах.
Задні ліхтарі працюють як більшість автомобільних ліхтарів, тобто вони постійно світяться червоним кольором і стають яскравішими під час гальмування. Під заднім ліхтарем знаходиться невеликий номерний знак.
ЗАСТОСУНОК OKAI
На екран самоката буде наклеєна плівка з QR-кодом, який необхідно сканувати, щоб завантажити фірмовий застосунок OKAI, хоча він також доступний в PlayMarket та AppStore. Цікаво, що під час першого підключення на самому самокаті нічого не потрібно натискати, а перевагою є те, що ви можете зареєструватись використовуючи Google-акаунт та AppleID.
В застосунку є кілька вкладок:
- Safety Lighiting. Тут можна змінювати підсвітку використовуючи три пресети — Breath, Meteor, Blink. Окрім режиму ви можете вибирати колір підсвітки і фактично в режимі реального часу він змінюватиметься на самокаті, щоб ви відразу могли оцінити результат.
- Meter. В цій вкладці є можливість обрати один з трьох варіантів оформлення спідометра.
- Unlock/Locked. Даний пункт в меню використовується для блокування самоката, щоб запобігти його викраденню.
- Headlights. Можливість дистанційно увімкнути та вимкнути фару.
- Ride Mode. Тут ви можете вибрати один з трьох режимів їзди.
- Setting. Тут ви можете змінити ім’я самоката. Також в налаштуваннях є можливість додати додаткові NFC-ключі, окрім того, що є в комплекті, якщо самокатом користується більше, ніж одна людина. Є можливість налаштувати круїз-контроль, щоб весь час не тримати палець на акселераторі. В цьому ж пункті є можливість пошуку оновлень ПЗ.
Окремою вкладкою в застосунку є Service, де ви зможете знайти інструкцію і решту нюансів до яких ви навряд чи будете звертатись в процесі експлуатації.
ЗАРЯДЖАННЯ
Okai Neon ES20 оснащений місткою літієвою батареєю Samsung New Energy Automative Grade 21700 на 9800 мАг.
Зарядний порт розташований на правій стороні платформи біля переднього колеса і має кришку, яка залишається закритою, коли він не використовується. Повна зарядка акумулятора займає близько 6-ти годин.
Під час заряджання дисплей відображає відсоток заряду. Також процес заряджання можна переглянути на у застосунку ОКАІ. До речі, світло майже не споживає енергії завдяки енергоефективним світлодіодам. Виробник вказує, що на одному заряді можна проїхати до 40 км, проте дистанція, яку він зможе проїхати залежить від багатьох факторів: вага користувача, опір вітру, погода, рельєф місцевості та швидкість.
В моєму випадку 7 кілометрів шляху з увімкненою підсвіткою, серйозним довгим підйомом та вагою водія 80 кілограмів “з’їли” близько 20% заряду.
ВИСНОВКИ
OKAI Neon ES20 дуже якісно зібраний і виглядає сучасно та стильно. Час зарядки 6 годин ідеально підходить для щоденних поїздок, а з максимальним запасом ходу 40 км ви, ймовірно, зможете проїхати додатковий день або два без підзарядки, залежно від відстані та умов поїздки.
Застосунок OKAI додає багато можливостей: ви можете використовувати його, щоб заблокувати або розблокувати Neon, змінити швидкісний режим, переглянути історію поїздок, перевірити стан батареї, змінити підсвічування світлодіодної панелі та багато іншого.
Загалом, OKAI Neon ES20 — це ідеальний варіант для поїздок на роботу чи навчання. Зважаючи на наявний задній амортизатор можна почувати себе впевнено навіть на неідеально рівній поверхні.